Van Gondwana naar Swakopmund.

17 september 2019 - Soest, Nederland

Vandaag zijn we van Gondwana Desert Lodge (een absolute aanrader als je naar Namibië gaat) naar Swakopmund (aan de kust, dus van 30+ naar rond de 15 graden) gereden. Een tocht van ongeveer 4 uur. En via Solitaire, van het boek (voor de kenners). Erg druk en toeristisch, en het cafe van Van der Lee is nauwelijks nog bezocht, alle toeristen schuiven aan in de rij bij McGregor's bakery. Gauw weer verder na de tank afgevuld te hebben.

Een flinke rit met ook weer veel wasbord. De afwisseling in het landschap is fascinerend: van uitgestrekte vlaktes met spiesbokken, zebra's en struisvogels, naar Gaub canyon, Kuiseb canyon uitmondend in een 'Out of Africa'-vlakte, waar in de uitgestrektheid de bomen de contouren van de rivier weergeven. Adembenemend, die natuur.  Het laatste deel van de route is vooral kale uitgestrektheid en zand, tot aan de kust bij Walvisbaai. Gelukkig zit daar een Mug & Bean voor een troostend bakje koffie.

Ook het Driftwood Guesthouse in Swakopmund blijkt weer een voltreffer. Snel het woestijnstof weggespoeld onder een heerlijke warme douche en met de taxi naar visrestaurant The Thug. Ons verzoek voor een tafeltje aan het raam bleek gehonoreerd (zie de foto). Hoewel geen adembenemende zonsondergang (de son in de see sien sakken), was de woeste branding in de invallende schemering ook indrukwekkend om naar te kijken.

Nu even een paar regels voor de blog en dan met de 'hot water bottle', die Driftwood haar gasten aanbiedt (ligt dus in je bed als je terugkomt van het diner)  lekker onder zeil. Tot morgen, want dan gaan we van Swakopmund naar Spitzkoppe.

(PS: de locatie is wat in de war omdat we gebruik maken van een VPN-server in Nederland. We zitten echt in Swakopmund!! :)