Namibië!

17 september 2019 - Hardap Region, Namibië

We zijn in Gondwana Desert Lodge aangekomen. De eerste ervaringen opgedaan met de wegen door de Namibwoestijn, die ze hier 'grondpad' noemen. Ongeveer 200  van de totale route van zo'n 285 km is onverhard en een groot deel is als een wasbord. Met aangepaste snelheid heb je dan alle tijd om te ervaren hoe mooi Namibië is. En om te speuren naar wild. Langs de route werden we al snel geconfronteerd met apen langs en op de weg. Hele groepen soms. Na de Remhoogtepas rijd je over een open vlakte, omzoomd door bergen. Aan de bomen is te zien dat hier water is. En toen hadden we groot geluk: op ongeveer 100 meter van de weg tussen de bomen een giraf! En daar loopt er nog één. En nog één. In totaal zagen we er vier. Geweldig! Later hoorden we van Lee, onze chauffeur en gids tijdens de Sundownertour vanuit Godwana, dat er in dit gebied zo'n 12 giraffen leven. 'But you have to be extremely lucky!'. Dat zijn we dus! Wow.

Internet en wifi zijn hier beperkt voorhanden. Misschien maar beter ook. Heb je alle tijd om van het land te genieten.

Onze lodge staat midden in een open gebied, tegen de fossilized dunes aan. De Onyxen lopen voor de deur langs en ook dat is geweldig om te zien. Verder zijn er veel 'poelepetaten' en kwam er een Springbok bij de drinkplek. Het is genieten hier!

Zodra we een betere verbinding hebben, volgen foto's. Vabdaag rijden we naar Walvisbaai en Swakopmund, een trip van zo'n 4 uur, ook weer onverhard. Onderweg lsangs Solitaire, voor tanken en koffie met appelgebak! Wel veel Duitsers hier trouwens....

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Willemijn:
    17 september 2019
    Ik dacht even dat de foto van de spiesbok een foto van een foto was, maar dat is gewoon jullie raam!! De douche ziet er ook interessant uit haha
  2. Marjolijn:
    17 september 2019
    Haha Willemijn, dacht precies hetzelfde over de badkamer.
    Het uitzicht is fantastisch!