Spitzkoppe, Madisa bij Twyfelfontein & Okaukejo.

20 september 2019 - Etosha, Namibië

Het was effe stil vanwege het ontbreken van verbinding. Da's hier heel gewoon en eigenlijk best lekker. Spitzkoppe was bijzonder vanwege het bezoek aan de bushgarden met gids Lisette. Haar verhalen over de geschiedenis van haar voorouders, waarvan daar nog rotstekeningen te vinden zijn en haar gezang met de karakteristieke klanken samen met de adembenemende omgeving zijn indrukwekkend. De foto van zonsondergang vanaf de rotsen hoeft geen toelichting.

Madisa tented camp is een must als je een rondreis in Namibië maakt: de tent met buitendouche en toilet, de geweldige braai, de gastvrijheid en de opnieuw prachtige locatie, zorgen voor een sfeer waardoor je er niet weg wilt. En dan die sterrenhemel.....

En dan Etosha. Heet: 36°. Al direct bij binnenkomst in het park spotten we giraffen. En zebra's. En springbokken. Een spoor van drollen dwars over de weg wijst op olifanten. Snel ingecheckt, even afgekoeld bij de airco in ons onderkomen en dan naar het watergat. Dat we deze vakantie het nodige geluk hebben was al duidelijk, en is ook nu het geval: zeker 35 olifanten al badderend bij het watergat. En....een neushoorn! Als de olifanten in kleine groepen zijn vertrokken, verschijnen de giraffen. Uit alle richtingen komen ze statig over de horizon aanlopen. Met gespreide voorpoten lessen sommigen - de dappersten- hun dorst. Indrukwekkend. Met op de achtergrond de ondergaande zon. We gaan slapen...zucht.