Etosha, Namutoni

24 september 2019 - DIvundu, Namibië

Van Halali zijn we doorgereisd naar Namutoni camp, dat een groot Duits fort heeft. Lekkere grote accomodatie. Wat was gedaan, want het schone goed wordt schaarser. Waslijntje van veters gefabriceerd en alles was binnen een mum droog. Bij de verschillende watergaten en onderweg weer veel dieren gezien: rooi hartebeest, gnoes (of wildebeest), dik diks, impala's en....twee hyena's. Die werden even weggejaagd door een geïrriteerde zebra. In camp  Namutoni s-anonds bij kaarslicht op het buitenterras gegeten en de dag doorgenomen. Gelukkig hebben we de beelden van de dashcam, anders vergeet je de helft. Gaan we in Zuid Afrika ook gebruiken in de andere huurauto, tijdens de rit langs de wijnroute enzo. De volgende ochtend nog een keer naar watergat Klein Namutoni, omdat we niet zo heel ver hoefden gister (23e). Bij de afslag naar het watergat werden we gewenkt door een ranger: going to the waterhole? There's a leopard in the tree, if you take the first right and then sharp left. Wow, thanks! En inderdaad, daar hing 'ie. Staart en poten hingen naar beneden en z'n kop rustte op een tak. Op...20/30 meter. Op zo'n moment geloof je je eigen ogen niet! Al snel verschijnen andere safaritrucks, het doet onder de rangers snel de ronde.

We hebben het er de hele dag over gehad, onderweg naar Roy's restcamp.

Foto's blijven lastig te versturen, maar volgen zeker.

Roy's is een must voor als je hier in de buurt komt ( van Etosha naar de Caprivi strook). Echt bijzonder, opgezet door iemand met fantasie en gevoel voor sfeer. Lekker aan het kampvuur gezeten en onder de sterrenhemel gegeten.

Vandaag 24  september, zijn we van Roy's naar Nunda Rivef Lodge gereden. Dat is bij Divundu kn de Caprivistrook aan de Kavangorivier. We hebben hier een Merutent, aab de Kanvango. Vanmiddag wezen varen naar de Popa falls en onderweg Hippo's en krokodillen gezien....