Etosha, Halali camp.

22 september 2019 - Halali, Namibië

Gister zijn we van Okaukuejo camp naar Halali camp gereden. Dat zijn twee van de drie camps waar we hier overnachten. Etosha National Park is eigendom van en wordt beheerd door de Namibische overheid, via de Namibia Wildlife Resorts. Niet commercieel dus. Het gebied omvat een enorme zoutvlakte (Etosha Pan) en is daarbuiten heel gevarieerd en enorm groot, zo'n 22.000 vierkante km.

De route liep langs verschillende waterholes onderweg. Bij de eerste, Nebrownii, was het meteen al raak: een bonte verzameling dieren rond het watergat, zoals struisen, springbokken, kuddu's, zebra's en...3 leeuwinnen!! En om het plaatje compleet te maken kwam uit de verte een grote mannetjes olifant aanlopen. Je kunt daar dus gewoon de hele dag staan en kijken, wat er allemaal gebeurt: hoe de rangorde zichtbaar wordt aan de waterrand, hoe behoedzaam de dieren zijn (duhuhh, daar liggen een paar leeuwen!), hoe een schrikreactie bij een dier een hele groep aan het rennen krijgt....kortom, je raakt niet uitgekeken.

De rest van de dag bleef dat bij de verschillrnde watergaten en onderweg  eigenlijk zo. Oh ja, ook nog een badderende rhino gespot. En een dode giraf en.....te veel om op te noemen.

We zitten nu aan het ontbijt in Halali. Goed geslapen en lekker gedouched en een lekker ontbijtje achter de kiezen. Vandaag rijden we, weer via meerdere watergaten, naar Namutoni camp.

Foto's blijven een probleem om te versturen. Die houden jullie nog even tegoed, helaas.

In Halali gisteravond trouwens niets gezien bij het watergat. Net als al die andere ca. 50/60 mensen, met verrekijkers en camera's in de aanslag. Vanochtnd vroeg nog even wezen kijken: een eenzame jakhals en een honey badger (die door de omheining sneakte, het park op). Dat kan dus ook.

1. Sharon:
    23 september 2019
    Leuk om jullie zo te volgen!
    Het ziet er fantastisch uit, en de verhalen liegen er niet om! Enjoy!!
  2. Jidy en Jerry:
    24 september 2019
    Ik probeer het nog een keer, of jullie moeten het bericht toch gekregen hebben. Met veel belangstelling volgen wij jullie op deze prachtige reis. Fantastisch dat jullie zoveel wild spotten, mooie foto’s. Heel veel verwondering en plezier. Wij blijven jullie volgen

Jidy en Jerry