Van Roy's naar Nunda River Lodge

25 september 2019 - DIvundu, Namibië

Hoe fijn om hier 2 nachten te blijven. Prachtige locatie en de tent aan de rivier is echt amazing. Heerlijke grote, brede bedden waarin het uitstekend slapen is onder de grote 2-beds klamboe. Deze keer is ons uitzicht over de rivier tijdens het douchen. En elke keer weer denk je: hoe geweldig is dit! Hoe ga ik dit moment bewaren? Vanochtend gestart op het terrasje voor onze tent met een heerlijk kopje koffie. Wat als er toch geen cappucino oploskoffie van Woolworths was! Aan de overkant van de rivier zit een grote vogel bovenop een boom, we denken een visarend en onze vriend de ijsvogel komt ons weer begroeten. En natuurlijk!!! Er zwemmen 3 otters langs: OMW! Moest even mn verhaal onderbreken want Koos had de telefoon nodig: hij ging iets uit de tent halen maar z'n pad werd geblokkeerd door een leguaan, en geen kleintje! Voortaan de tent toch maar dicht doen.

Moet ook nog even kwijt dat de reis hiernaar toe ook wel confronterend was. Onderweg naar Spitzkoppe waren we al een paar Himba nederzettingen tegen gekomen. Deze bevolkinsgroep leeft in hutten en smeert zich in met rode aarde. Op de route van Roy naar Divundu kom je door het gebied dat de oorspronkelijke bevolking, de San, toebedeeld heeft gekregen. Niet het meest beste/vruchtbare stuk land van Namibie. Doet ons denken aan de indianen in de USA en geeft ons geen gevoel om trots op te zijn als blanke. Bijzonder om te merken wat het met je doet. Aan de andere kant ook mooi om te zien hoe zij wonen. Kleine nederzettinkjes dicht bij elkaar. Binnen 1 omheining staan 1 of meerdere hutjes. Dan wel van hout en stro dan wel van golfplaten. Kinderen op de rug, vaten water op het hoofd of bijeenkomsten onder een grote boom. Regelmatig zien we scholen en kerken en ook regelmatig moeten we, bijna, stoppen voor overstekende geitjes. Wat ons ook opvalt is hoe netjes het overal is. Nagenoeg geen zwerfafval.Kortom: een reisdag die een hoop indruk op ons heeft gemaakt.

1. Jidy en Jerry:
    25 september 2019
    mooi jullie beschrijving van de Himba nederzettingen. Dat maakt het reizen zo bijzonder; het ontdekken van andere realiteiten en werkelijkheden.
    tot het volgende berichten een goed en gezond vervolg van jullie reis