Africa adventure 2019 - De voorbereiding

9 juni 2019 - Nieuwegein, Nederland

Keuzes.

So much to see, so little time. Wie herkent het niet: Je zou de hele wereld over willen reizen, maar het ontbreekt aan voldoende vakantiedagen (en geld!). Laat ik voorop stellen dat we geen klagen hebben! We gaan regelmatig op vakantie en genieten daar enorm van. Of het nu een paar dagen Texel is, in Landalpark De Sluftervallei bij de Cocksdorp of in Hotel De Lindeboom in Den Burg (uitstekende kaart en keuken!!), of wat verder weg zoals het Coconut Bay Resort op de Keys in Florida of The Papa Bear Lodge in West Virginia, USA. Vakantie vieren is genieten en eigenlijk heb je daar maar weinig ècht voor nodig!

Desalniettemin dromen we al jaren van het maken van verre reizen naar andere continenten: Het verre Oosten (Japan en China), Australië en Nieuw Zeeland (met een tussenstop op Frans Polynesië), Zuid-Amerika (Costa Rica) en natuurlijk Afrika. Kortom...keuzes. Dat heeft lang geduurd, we hebben vaak aan elkaar gevraagd: Als je nou 1 land mocht kiezen, welk zou dat dan zijn? En...is het dan een keuze van ons allebei?

De keuze voor Namibië is al snel gemaakt. Daar komt vervolgens Botswana bij en natuurlijk Zuid Afrika vanwege de familie. Kortom een topreis en ook de volgorde is volgens ons helemaal goed. De voorbereiding begint meteen, want al snel wordt duidelijk dat het in de afgelopen jaren kennelijk populaire bestemmingen zijn geworden: Je moet er snel bij zijn (en dan hebben we het over een jaar van tevoren) om keuzevrijheid te hebben. En dat hebben wij graag!

Dus in 2018 begint de ontdekkingstocht naar hoe onze Afrikareis er idealiter uit zou moeten zien. Uitgangspunt is in eerste instantie een georganiseerde autoreis door Namibië. Maar...al snel blijkt dat wij andere wensen hebben. We willen op sommige plekken langer blijven en andere overslaan of uitwisselen voor andere locaties. Het wordt dus een individuele autoreis op maat. Zo zijn we dat ook gewend: Het mag wat kosten, maar dan moet het ook wel helemaal aan onze wensen voldoen.

1. Ingrid:
    10 juni 2019
    En dan is het over 3 maanden al zover.....